varför?

Jag blir så trött på tjejer, inklusive mig. Ett ständigt tjatande om tjock hit och dit, nyttigt? onyttig? ser mina lår tjockare ut i dom här jeansen? Jag hör vaaarje dag, antingen är det mina egna tankar eller så är det andra tjejer som klagar på sig själva. När jag hör folk säga till sig själva, för att de runt omkring ska höra, guud va tjocka lår jag har, jag blir så tröööött på det. Varför? Jag erkänner själv att jag sagt att jag är tjock fast det finns folk som är tjockare, att jag bantat fast det finns andra barn som inte får någon mat alls. Varför blir vi tjejer aldrig nöjda? Jag jobbar och jag jobbar på att försöka få upp mitt självförtroende och självkänsla, men det går fasen inte bättre när ens kompisar säger att dom är tjocka när man själv sitter där med storleken större kläder. Det blir inte lättare när det finns föräldrar som pushar på, så jag är så hiiimla glad att jag har dom föräldrar som jag har, världens bästa föräldrar.

Var nöjda med er själva, det är så ni är skapade så klaga inte. Det är inte grönare på andra sidan, tvärtom. Tack för mig, HEJ!

Kommentarer
Postat av: Mami

Tack älskade Linn!

Det handlar om mognad och det som du skriver är just ett tecken på mognad. Tjejer måste hjälpa varandra att vara nöjda med sig själva annars hamnar man mycket lätt i ett destruktivt beteende som inte brukar sluta väl. Det finns väl roligare saker att prata om än om hekton hit och kilon dit?

Fortsätt älska dig själv! Vi älskar dig precis som du är <3

2011-04-12 @ 06:39:41
Postat av: P

Helt rätt Linn! Bra skrivet!

2011-04-12 @ 07:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0