sömnproblem?

"Den som är stressad och/eller har stora krav på sig själv kan få svårt att somna. Störd sömn med upprepade vakenhetsperioder under natten är också symptom på sömnproblem. Sömnen blir då ytlig."

"Var tredje person har då och då problem med sömnen. Kroppen brukar normalt ta igen den förlorade sömnen natten efter. Om svårigheter med att sova förekommer regelbundet handlar det om sömnproblem. Stress är en vanlig orsak till en sömnlös natt. Störd sömn är vanligare hos kvinnor än hos män."

Kommer faktikst inte ihåg när som jag vaknade och var pigg och utvilad. Om jag ska vara ärligt är det säkert några år sen... Jag vaknar ALLTID minst en gång varje natt och är hyffsad pigg, men somnar självklart om igen. Sen vaknar jag alltid tidigt på morgonen, ungefär den tiden då jag brukar gå upp till skolan. Det spelar ingen roll om jag somnar 10 eller 4, jag vaknar ändå alltid tidigt. Sjuukt jobbigt eftersom jag aldrig kan känna mig riktigt utvilad, aja.  haha fan va ointressant egentligen, vem fän bryr saj?! / Linn "tycka synd om sig själv" Johansson, yao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0